جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار / روسیه ۳ – ایران صفر؛ المپیک هدف اول والیبال باقی ماند

روسیه ۳ – ایران صفر؛ المپیک هدف اول والیبال باقی ماند

روسیه ۳ – ایران صفر؛ المپیک هدف اول والیبال باقی ماند.

 

به گزارش روابط عمومی ، تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۳ بر صفر برابر روسیه شکست خورد تا از نتواند در روسیه سهمیه حضور در المپیک را کسب کند. به این ترتیب تیم ایران باید در دی ماه و در مسابقات قاره ای شانس خود را امتحان کند.

 

ایران با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، میلاد عبادی پور و محمدرضا حضرت پور این دیدار را آغاز کرد.

 

ست اول:

روس ها با امتیاز سرویس بوتکو دومین امتیاز خود را بعد از شروع عبادی پور به دست آوردند اما یک توپ گیری خوب از معروف اجازه نداد اختلاف به ۳ برسد و ایران اولین امتیاز خود را کسب کرد. غفور در خط سرویس قرار گرفت و تیم ایران توانست ۲ امتیاز از حریف پیش بیفتد اما روس ها این اختلاف امتیازی را جبران کردند و دو تیم در امتیاز ۶ برابر شدند. با این حال تیم ایران توانست در شراطی راهی وقت استراحت فنی اول شود که یک امتیاز از حریف خود پیش بود.

موزارسکی با سرویس های خود باعث شد تا تیم روس ها یک امتیاز از ایران پیش بیفتند اما آبشار خوب عبادی پور خیلی سریع بازی را در امتیاز ۹ برابر کرد و یک سرویس عالی از او باعث شد تا ایران به امتیاز ۱۰ برسد. دو سرویس خوب از تیم روسیه این تیم را در موقعیت برتری قرار داد و خطای بازیکنان ایران باعث شد تا روس ها فاصله خود را افزایش دهند.

تیم روسیه با تکیه بر سرویس های خوب خود و بر هم زدن دریافت تیم ایران توانست اختلاف امتیازی را به ۵ افزایش دهد و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید.

 

ست دوم:

مانند ست اول ایران شروع خوبی داشت و توانست در امتیازات ابتدایی پیش بیفتد اما دو تیم در ادامه به رقابت نزدیک و شانه به شانه با یکدیگر ادامه دادند. سرویس های خوب تیم روسیه باعث شد تا این تیم با امتیاز ۸  و ایران با امتیاز ۶ به به وقت استراحت فنی اول برسند. دو امتیاز متوالی از ایران مانع از فاصله گرفتن تیم روسیه شد و دوباره دو تیم رقابت نزدیک خود را آغاز کردند و دفاع عالی از موسوی باز هم ایران را پیش انداخت.

غفور در منطقه سرویس با دو سرویس عالی خود ایران را دو امتیاز پیش انداخت و سرویس سوم او نیز با دفاع خوب موسوی همراه شد تا ایران ۳ امتیاز از حریف پیش بیفتد اما بعد از وقت استراحت سرمربی روسیه این تیم به جریان بازی برگشت و دو تیم در امتیاز ۱۴ برابر شدند و روند خوب روسیه کمک کرد تا این تیم زودتر از ایران به امتیاز ۱۶ برسد.

سعید معروف با تیزهوشی خود و با استفاده از توپ برگشتی باعث شد تا ایران اختلاف امتیازی را جبران کرده و یک امتیاز از تیم حریف پیش بیفتد.

دو تیم رقابت بسیار نزدیکی در امتیازات بعدی داشتند و روس ها در امتیاز ۲۰ برابر توانستند دو امتیاز متوالی کسب کنند تا در امتیازات پایانی پیش بیفتند و در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پایان رسید.

 

ست سوم:

ست سوم با رقابت نزدیک دو تیم در امتیازات ابتدایی شروع شد و تا امتیاز ۳ دو تیم برابر پیش رفتند اما روس ها ۲ امتیاز متوالی کسب کردند تا تیم ایران با وجود تلاش زیاد از حریف خود عقب بیفتد. روس ها که با اعتماد به نفس به نبرد ایران آمده بودند بعد از این اختلاف امتیازی توانستند نمایش کم اشتباهی داشته باشند اما تیم ایران اشتباهات زیادی را متحمل شد تا فاصله بیشتر و بیشتر شود.

حضور فیاضی در زمین و سرویس های عالی او که با تیز هوشی معروف و پاس های او همراه شد باعث شد تا ایران روسیه را امتیاز ۱۳ متوقف کند و خود به امتیاز ۱۵ برسد. روند خوب ایران در این ست ادامه پیدا کرد و تیم ما در شرایطی به امتیاز ۲۰ رسید که حریف ۱۷ امتیاز داشت و سرمربی روسیه مجبور به اتخاذ وقت استراحت شد و توانست فاصله امتیازی را بعد از این وقت استراحت به ۲ کاهش دهد.

روس ها در امتیازات پایانی باز هم با تجربه تر از تیم ما عمل کردند و اشتباهات فردی باعث شد تا فاصله از دست برود و در نهایت روسیه این ست را هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود پایان داد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *