جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار / عطایی: از تمام ظرفیت والیبال ایران برای دستیابی به اهداف تیم ملی استفاده می‌کنیم

عطایی: از تمام ظرفیت والیبال ایران برای دستیابی به اهداف تیم ملی استفاده می‌کنیم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با بیان این‌که بازیکنان با تمام توان در اردو حاضر و تلاش خواهند کرد که بهترین عملکرد را داشته باشند، گفت: از تمام ظرفیت والیبال ایران استفاده می‌کنیم تا به اهدافی که داریم، دست یابیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بهروز عطایی در نخستین نشست مطبوعاتی سال ۱۴۰۲ خود که در سالن هگمتانه هتل المپیک تهران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه که انعکاس اخبار را برعهده دارند، افزود: امیدوارم خروجی این جلسه منافع والیبال کشور را تامین کند.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره برنامه‌های تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: امسال پرترافیک است و همه مسابقات برای والیبال و مردم اهمیت زیادی دارد و سعی می کنیم با تمام نیرو ظاهر و حداکثر بهره‌وری را از این مسابقات داشته باشیم.

تدبیر این بود که با کادری متفاوت به مصاف رقبا برویم

وی با بیان این‌که رقابت‌های انتخابی المپیک بسیار سخت است و باید امتیازات لازم را به دست آوریم، تصریح کرد: بازیکنان با تمام توان در اردو حاضر و تلاش خواهند کرد که بهترین عملکرد را داشته باشند. از تمام ظرفیت والیبال ایران استفاده می‌کنیم تا به اهدافی که داریم، دست یابیم.

عطایی در پاسخ به پرسشی درباره همکاری نکردن با عظیم جزیده گفت: همه اعضای کادر فنی قراردادشان با فدراسیون والیبال تا پایان مسابقات سال است و قرارداد جزیده پایان یافته بود. سیاست کادر فنی تقویت گروه است و جزیده از مربیان خوب کشور است، اما تدبیر این بود که با کادری متفاوت به مصاف رقبا برویم.

عبادی‌پور در لیگ ملت‌ها به دلایل شخصی حضور ندارد

سرمربی تیم ملی والیبال درباره حضور میلاد عبادی‌پور در تیم، گفت: شب گذشته آخرین تماس را با میلاد داشتم و او اعلام کرد که در مدت برگزاری لیگ ملت‌ها به دلیل شخصی و مصدومیت کهنه‌ای که دارد، نمی تواند تیم ملی را همراهی کند. این بازیکن تصمیم دارد که مصدومیت خود را در اروپا ترمیم کند. من هم معتقدم که اول باید سلامت بازیکنان حفظ شود و به همین دلیل موافقت کردم و امیدوارم پس از بهبودی کامل با تیم ملی والیبال ایران همراه شود.

وی درباره حضور محمود افشاردوست پس از ۱۰ سال دوری از نیمکت کادر فنی تیم‌های ملی و شیوه صعود تیم ایران به المپیک پاریس، گفت: افشاردوست سال‌هاست که به عنوان مربی فعالیت می‌کند و بی شک اطلاعاتش به تیم ملی کمک خواهد کرد. مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در سه گروه هشت تیمی برگزار می‌شود که دو تیم برتر هر گروه مستقیم راهی فرانسه می‌شوند. از سوی دیگر در لیگ ملت‌های سال آینده ابتدا به تیم‌های صعود کننده از هر قاره توجه می‌شود. بدین ترتیب سه تیم بعدی که رنکینگ بالا جهانی دارند، سهمیه المپیک کسب می‌کنند. والیبال ایران در مرحله انتخابی المپیک هیچ وقت صعود نکرده و از سهمیه آسیا یا رنکینگ جهانی برای صعود استفاده کرده است.

اسماعیل نژاد تبدیل به پدیده نمی‌شد، اگر از تمام سرمایه‌های والیبال استفاده نمی‌کردیم

عطایی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد موسوی دوباره برود؟ و چرا نام امیر غفور در فهرست آمریکا نبوده؟ افزود: موسوی عاشق و از بزرگان والیبال است و بخش بزرگی از موفقیت‌های این رشته ورزشی کشورمان به دلیل حضور برخی از بازیکنان چون اوست. تعداد زیادی از بازیکنان باید فرصت حضور در تیم ملی می یافتند و اگر از تمام سرمایه‌ها استفاده نمی‌کردیم، شاید امین اسماعیل نژاد تبدیل به پدیده نمی‌شد. در ضمن امیر غفور در لیست آمریکا بود و دلیل خاحافظی‌اش این موضوع نبود. با هم صحبت کردیم و معتقد بود چون از تیم ملی فاصله گرفته، در برگشت مجدد موفق نخواهد بود. من این نظر را نداشتم و در نهایت احترام از فدراسیون و من تشکر کرد و گفت آمادگی حضور در تیم ملی را ندارد و تصمیمش شخصی و قابل احترام است.

موسوی قطعا باید کاپیتان تیم ملی می‌شد

سرمربی تیم ملی درباره رابطه موسوی و عبادی‌پور و این‌که آیا اختلاف نظری درباره کاپیتانی تیم ملی با یکدیگر دارند؟ گفت: خیر اختلاف نظری ندارند، سال پیش در روزی که موسوی به تیم ملی دعوت شد، میلاد در تیم حضور نداشت و وقتی بعد از چند روز حضور یافت خودش کاپیتانی را به موسوی هدیه داد. با هم دوست هستند و موسوی قطعا باید کاپیتان تیم ملی می‌شد و این دو بازیکن مشکلی با هم ندارند و عدم حضور میلاد در لیگ ملت‌های امسال به دلیل این مسئله نیست.

عطایی در پاسخ به این پرسش که اگر داورزنی آبان خداحافظی کند، آیا نگران چالش‌های احتمالی هستید؟ گفت: در خصوص خداحافظی دکتر داورزنی، برنامه ریزی‌های یک سال آینده کامل مدون شده و والیبال بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد. مسابقات والیبال همیشه به همین فشردگی بوده و شاید نوع برنامه ریزی فدراسیون جهانی باعث فشردگی می‌شود، اما همه تیم‌ها مثل ما نگران آسیب بازیکنان هستند، در بازی های آسیایی و لیگ ملت ها هم این فشردگی وجود دارد. نگرانی از این بابت نداریم و سعی داریم که تیم آمادگی لازم خود را در طول مسابقات حفظ کند.

حضور سیچلو هنوز مشخص نیست

وی درباره احتمال استفاده از سیچلو در کادر فنی تیم ملی گفت: تلاش داریم از افرادی که تیم ایران را می‌شناسند و باکیفیت هستند، استفاده کنیم اما نمی‌توانم قطعا بگویم چه کسی می‌آید، به زودی این موضوع مشخص خواهد شد.

عطایی درباره این مطلب که همیشه برای احترام به پیراهن تیم ملی تاکید دارید و موسوی این احترام را حفظ نکرد، گفت: والیبال ایران در دوازده سال اخیر روند رو به رشد فوق العاده‌ای داشته و در سطح آسیا با مدیریت و بازیکنان خوبی از جمله موسوی به جمع ۱۰ تیم برتر دنیا رسیده است. ارتباط مربی با بازیکن و والیبال ارتباطی متقابل است به هر حال این نسل باعث دیده شدن والیبال ایران شدند و باید به خواسته مردم توجه داشت . والیبال ایران به موسوی نیاز دارد و او با تمام قوا در خدمت تیم ملی است. دوست ندارم درباره گذشته صحبت کنم.

صابر کاظمی باید آماده‌تر شود

وی درباره صابر کاظمی هم گفت: بازیکنان والیبال ایران باید در جایی بازی کنند که باعث رشدشان شود. صابر کاظمی همانند دو سال پیش نیست و در پست او بازیکنانی غنی داریم. سعی می‌کنیم رقابت سختی را ایجاد و از این چالش بهترین بهره برداری را کنیم، صابر باید آماده‌تر شود او در لیست ما هست و زمانی که به آمادگی کامل برسد، حتما از او استفاده خواهیم کرد.

وی درباره آخرین وضعیت میثم صالحی و علی‌اصغر مجرد گفت: میثم تحت درمان است و در وضعیت بسیار مناسبی است. مجرد هم تحت فیزیوتراپی است و امیدوارم زودتر به تیم ملی برسد، به نظرم میثم صالحی به لیگ ملت‌ها می‌رسد چون آماده است.

 پرواز بیزینس از سطح توان مالی فدراسیون خارج است

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره درخواست موسوی مبنی بر تهیه پرواز بیزینس برای پروازهای تیم ملی گفت: بله این صحبت مطرح شد و دغدغه بزرگی برای تیم است. البته این پرواز برای هر فرد بیش از سیصد میلیون هزینه دارد و از سطح توان مالی فدراسیون خارج است. والیبال با افتخارترین ورزش گروهی و تیمی کشور است و باید سیستمی از بیرون به تیم کمک کند. همه پروازها طولانی است و بازیکنان تنها چهار روز بعد از بازی‌های آسیایی چین فرصت برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک دارند به همین دلیل باید دقیق تر به آن نگاه شود و وزارت ورزش و مراجع مربوطه در این زمینه کمک کننده باشند.

عطایی دلیل محرومیت امیرحسین توخته را پر نکردن فرم دارویی دانست و گفت: آن دارو درمانی است و در حکمی که برای این بازیکن صادر شد، کتمان دارو دلیل محرومیت عنوان شده است. موقع تست دوپینگ متاسفانه اعلام نکرد و دارو جز لیست قانونی درمان نبود، اما از آن برای درمان کلیه استفاده کرده است. ما هم از این بابت متاسف هستیم و امیدواریم این مشکل در آینده برطرف شده و این بازیکن خوب امکان بازی پیدا کند.

امیدواریم شهداب یزد در قهرمانی آسیا موفق باشد

عطایی درباره همکاری با شهداب برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا، گفت: بازیکنان شهداب در اختیار تیمشان قرار خواهند گرفت. مسلما زمان مناسبی نیست و تنها ۱۰ روز تا اعزام تیم ملی به لیگ ملت‌ها فاصله دارد و یک آسیب کوچک باعث از دست دادن بازیکن در هفته اول خواهد شد. امیدواریم شهداب یزد در قهرمانی آسیا موفق باشد و بازیکنان برای حضور در لیگ ملت ها پس از آن به تیم ملحق شوند.

تقدیر ویژه دبیر کل از اصحاب رسانه

میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال نیز که در این نشست حضور داشت، خبرنگاران را سرمایه‌های ارزشمند کشور دانست و از حمایت سال گذشته اصحاب رسانه از فدراسیون والیبال تشکر کرد.

وی تاکید کرد: سالی سخت را با تغییر نسل والیبال پشت سر گذاشتیم. نتایج و دستاوردهای این رشته ورزشی نتیجه زحمت همه عزیزان از جمله اصحاب رسانه است. امیدوارم والیبال امسال هم عزت ورزش کشور را فراهم و دل مردم را شاد کند.

تمرینات آماده‌سازی تیم ملی والیبال ایران برای حضور شایسته در چهار رویداد سال ۱۴۰۲ از ساعت ۱۱ امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین) با حضور اعضای کادر فنی و ۱۹ بازیکن در سالن فدراسیون والیبال آغاز شده است و سایر بازیکنان دعوتی به اردو نیز پس از پایان مسابقات باشگاهی به جمع مردان والیبال ایران ملحق خواهند شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *