پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار / ایران ۳ – کوبا ۲ ؛ بلند قامتان والیبال ، برای صعود به المپیک توکیو ، گام اول را محکم برداشتند!

ایران ۳ – کوبا ۲ ؛ بلند قامتان والیبال ، برای صعود به المپیک توکیو ، گام اول را محکم برداشتند!

ایران ۳ – کوبا ۲ ؛ بلند قامتان والیبال ، برای صعود به المپیک توکیو ، گام اول را محکم برداشتند!

 

738852_131

به گزارش روابط عمومی ، تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به میزبانی روسیه از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف کوبا رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیازهای ۲۳ – ۲۵، ۲۶ – ۲۸، ۲۵ – ۱۷، ۲۵ – ۱۶ و ۱۵ بر ۱۰ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از سعید معروف، امیر غفور، سید محمد موسوی، علی شفیعی، پوریا فیاضی، میلاد عبادی‌‌پور و محمد رضا حضرت‌پور استفاده کرد.

*ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود کوبا

کوبایی‌های جوان شروع خوبی در این مسابقه داشتند. آنها با استفاده از فدرت خود در سرویس و اسپک کار را برای ایران کمی سخت کردند و در امتیاز ۸ بر ۶ به سود کوبا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه برتری شاگردان نیکولاس ارنستو هم تداوم پیدا کرد تا در امتیاز ۱۱ بر ۷ به سود کوبا ایگور کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند. شاگردان کولاکوویچ رفته رفته بر بازی مسلط شدند و توانستند اختلاف امتیاز را به حداقل برسانند تا سرمربی کوبا درخواست وقت استراحت کند. وقت استراحت فنی دوم زمانی اعلام شد که نتیجه بازی ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران بود. کوبایی‌ها با سرویس‌های خوب خود توانستند بازهم از ایران پیش بیفتند تا در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ به سود کوبا یک بار دیگر ایگور کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود کوبا خاتمه پیدا کرد.

*ست دوم؛ ۲۸ بر ۲۶ به سود کوبا

این ست را ایران بهتر آغاز کرد. امیر غفور با سرویس‌های خوب خود کوبایی‌ها را دچار مشکل کرد تا نتیجه بازی ۶ بر ۳ شود. در این امتیاز سرمربی کوبایی‌ها درخواست وقت استراخت فنی کرد. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. کوبایی‌ها با تلاش فراوان توانستند بازی را به تساوی کشانده و در ادامه ۱۳ بر ۱۲ از ایران پیش بیفتند. این موضوع موجب شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرده و معنوی‌نژاد را جایگزین فیاضی کند.  تیم‌ها در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود کوبا به وقت استراخت فنی دوم رفتند. کوبایی‌ها برتری خود را حفظ کردند و نتیجه بازی ۲۳ بر ۲۱ شد تا بازهم کولاکوویچ درخواست وفت استراخت کند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به سود کوبا خاتمه پیدا کرد.

*ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران

تیم ایران که در دو ست ناامید کننده ظاهر شده بود در ست سوم شروع بهتری داشت و توانست با نتیجه ۸ بر ۶ از کوبا پیش بیفتد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. عملکرد خوب بازیکنان ایران نتیجه بازی ۱۴ بر ۱۰ کرد تا ارنستو درخواست وفت استراحت فنی کند. در ادامه او تغییراتی هم در ترکیب تیمش ایجاد کرد تا شاید اختلاف کمتر شود. در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران هم تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. شاگردان کولاکوویچ برتری خود را در این ست تا انتها ادامه دادند. سرمربی کوبا هم بارها تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کردتا شاید اختلاف را کم کند، اما موفق به انجام این کار نشد. ست سوم در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران تمام شد تا کار به ست چهارم کشیده شود.

*ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران

شاگردان کولاکوویچ که از پیروزی در ست سوم روحیه گرفته بودند، ست چهارم را هم خوب شروع کردند. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. کوبایی‌ها بازی را در امتیاز ۱۰ به تساوی کشاندند، اما ملی‌پوشان ایران با سرویس‌های خوب و در ادامه با دفاع‌های به موقع نتیجه بازی را ۱۳ بر ۱۰ به سود ایران کردند تا سرمربی کوبا درخواست وفت استراحت فنی کند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران زمان دومین وقت استراحت فنی فرا رسید. این ست با عملکرد درخشان ملی‌پوشان ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ تمام شد تا کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

*ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۰ به سود ایران

تیم ایران ست پنجم را بهتر از کوبا آغاز کرد و توانست ۳ بر صفر از حریف پیش بیفتد. کوبایی‌ها دست از تلاش برنداشتند و نتیجه بازی در امتیاز ۶ به تساوی کشیده شد. تیم‌ها در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران جای خود را در زمین تغییر دادند. کسب امتیاز نهم برای ایران موجب شد تا سرمربی کوبا درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز ۱۲ بر ۸ به سود ایران بازهم کوبایی‌ها به وقت استراحت فنی رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به سود ایران تمام شد.

مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته والیبال، در ۲ مرحله برگزار می‌شود. ابتدا ۲۴ تیم برتر رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی در انتخابی جهانی به میدان می‌روند. این ۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی، مسابقه می‌دهند و در نهایت تیم برتر هر گروه راهی المپیک می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در این مرحله از مسابقات باید در سنت‌پترزبورگ با روسیه و مکزیک هم روبرو خواهد شد.

**برنامه مسابقات ایران در انتخابی المپیک به شرح زیر است:

شنبه ۱۹ مرداد ساعت ۱۷:۳۰، ایران – مکزیک

یکشنبه ۲۰ مرداد ساعت ۲۰:۳۰، ایران – روسیه

در صورتی که ایران نتواند در مسابقات سنت‌پترزبورگ، بلیت توکیو را به دست آورد. باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از ۱۶ تا ۲۲ دی با حضور هشت تیم برتر قاره برگزار می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *