سه شنبه , ۳ مهر ۱۳۹۷
خانه / مقالات / شش قانون تغذيه مناسب

شش قانون تغذيه مناسب

 

images

 

 

 

 

 

 

 

۱٫مواد غذایی گوناگون از پنج گروه غذایی بخورید .

  • هیچ مادۀ غذایی به تنهایی همۀ مواد مغذی مورد نیاز ورزشکاران را تامین نمی کند . تنوع می تواند تغذیۀ بهتری فراهم کند .

۲٫رژیم غذایی پر از فراورده های سبز ، سبزی و میوه مصرف کنید .

  • این رژیم غذایی ترکیبی از کربوهیدرات های مورد نیاز برای تامین انرژی، ویتامین ها و موادمعدنی و فیبر لازم را تامین می کند و چربی کمی نیز دارد .

۳٫از رژیم غذایی استفاده کنید که در حد متوسط چربی ، چربی اشباع و کلسترول داشته باشد .

  • مواد غذایی با چربی بالا کالری زیادی دارند و به اضافه وزن ناخواسته می انجامند .
  • این رژیم غذایی خطر بیماری های قلبی-عروقی و سرطان را کاهش می دهد .

۴٫از مواد غذایی برخوردار از قند متوسط استفاده کنید .

  • رژیم غذایی سرشار از قند ، مواد مغذی خیلی کم و کالری خیلی زیادی دارد .

۵٫رژیم غذایی برخوردار از نمک و سدیم متوسط استفاده کنید .

  • ورزشکاران هنگام تعریق ، سدیم زیادی را از دست می دهند و باید با حفظ تعادل مطلوب مایعات ، سدیم از دست داده را جایگزین کنند .
  • دریافت اندک نمک خطر فشار خون بالا را کاهش می دهد .

۶٫مایعات زیادی را بنوشید .

  • آب برای همۀ عملکردهای بدن ضروری است و فعالیت بدنی شدید ، خطر آب زدایی را افزایش می دهد .

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفتن به نوارابزار