جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار / استرالیا حریف ایران نشد/ ملی پوشان ب در جمع چهار تیم برتر

استرالیا حریف ایران نشد/ ملی پوشان ب در جمع چهار تیم برتر

به نقل از سایت فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران

تیم ملی ب والیبال ایران در یک بازی زیبا و حساس تیم ملی والیبال استرالیا را از پیش رو برداشت و به جمع چهار تیم برتر مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، آخرین دیدار مرحله یک چهارم پایانی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی بین تیم های ملی والیبال ب ایران و استرالیا آغاز شد. در این مسابقه سخت و نفسگیر ملی پوشان ایران موفق شدند ۳ بر یک از سد ملی پوشان استرالیا بگذرند و به عنوان چهارمین تیم برتر این رقابت ها به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.
والیبالیست های ایرانی ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شدند. اما در ست دوم سرعت و قدرت استرالیا بازدارنده تیم ایران شد و حریف ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسید.
استرالیایی ها در ست سوم حرفی برای گفتن در زمین نداشتند و مبهوت کار تیمی ملی پوشان ایران شدند که در پایان این ست ۲۵ بر ۱۸ از آن ایران شد. قهرمان آسیا ست چهارم را طوفانی آغاز کرد و تلاش استرالیایی ها برای کم کردن اختلاف امتیاز در این ست کار ساز نبود تا در آخر تیم ملی ب والیبال ایران موفق شد با پیروزی ۲۵ بر ۲۰ در این ست به مرحله نیمه نهایی صعود کند.
تیم ملی والیبال ایران در دو دوره گذشته مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ قهرمان آسیا شد اما استرالیا تنها یک بار در سال ۲۰۰۷ توانست بر سکوی قهرمانی این رقابت ها بایستد. آنها پس از درخشش در مسابقات قهرمانی جهان و لیگ جهانی در جام هیجدهم تنها به دنبال قهرمانی بودند که امسال نیز موفق نشدند.
قضاوت این مسابقه برعهده تیم داوری شامل داور ناتانون سواپاک از تایلند و داور دوم هونگ پای جن از چین تایپه بود و همچنین بادر هادهرامی از عمان به عنوان داور ذخیره حضور داشت.
در این دیدار دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، احمد ضیایی نایب رئیس فدراسیون والیبال ایران، محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون والیبال، محمد ترکاشوند و بهنام محمودی ملی پوشان سابق تیم ملی والیبال ایران در جایگاه ویژه حضور داشتند و از ملی پوشان ایران حمایت کردند. همچنین اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران به همراه دستیارنش نظاره گر مسابقه از ورزشگاه بودند. از طرفی مسئولان و مقامات استرالیا هم در سالن حضور داشتند.
ملی پوشان ایران یک یار ۲ هزار نفری هم در سالن آزادی داشتند که ۳ ساعت پیش از مسابقه با طبل و شیپور تشویق تیم ملی والیبال ب ایران را شروع کردند. مقابل آنها تماشگری از استرالیا حضور نداشت اما طرفداران تایلند و ژاپن که مسابقات آنها پیش از دیدار ایران برگزار شده بود، در سالن ماندن و این مسابقه را نیز تماشا کردند.
تیم ملی والیبال ب ایران برای رسیدن به فینال این مسابقات عصر فردا از ساعت ۱۹ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی رو در روی تیم ملی والیبال چین به میدان خواهد رفت تا بار دیگر شانس خود را برای حضور در دیدار نهایی و نهایتا ایستادن بر بام آسیا امتحان کند. استرالیا نیز از ساعت ۱۳ برابر تایلند صف آرایی خواهد کرد تا بتواند یکی از عناوین پنجم تا هشتم را کسب کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *