پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار / استویچف: فدراسیون ایران به خوبی می‌داند باید چه کار کند

استویچف: فدراسیون ایران به خوبی می‌داند باید چه کار کند

هدف من از حضور در این کشور این است که بتوانم سطح والیبال ایران را بهتر بشناسم.

استویچف: فدراسیون ایران به خوبی می‌داند باید چه کار کند

سفر به ایران و شناخت
?از فدراسیون والیبال ایران برای اینکه من را به ایران دعوت کرد تشکر می‌کنم. من پیش از این شناختی نسبی نسبت به والیبال ایران داشتم و به خوبی می‌دانستم که این تیم یکی از تیم‌های خوب جهان است اما حضورم در ایران قطعا به شناخت بیشتر من کمک خواهد کرد.
هدف من از حضور در ایران این است که بتوانم سطح والیبال ایران را بهتر بشناسم و نسبت به بازیکنان و تیم‌های ایرانی شناخت بیشتری پیدا کنم.

تماشا لیگ
?تماشای یک مسابقه لیگ برتر والیبال در راستای شناخت من مفید بود. بیش از این هم از اردوی تیم ملی نوجوانان و چند تیم باشگاهی دیدن کردم و با مربیان ایرانی صحبت کردم اما باز هم به زمان بیشتری برای شناخت بهتر نیاز دارم.

?هنوز برای اینکه نظرم را درباره والیبال ایران بدهم زود است و نیاز دارم که بازی‌های بیشتری را تماشا کنم.

امکانات فدراسیون
?فکر می‌کنم فدراسیون امکانات و شرایط لازم برای موفقیت تیم ملی کشورش را دارد و اطمینان دارم که والیبال ایران با برنامه رعایت شده و منطقی به این سطح و جایگاه رسیده است.
به اعتقاد من برای موفقیت ورزشی مانند والیبال نیاز است که عوامل متعددی دست به دست هم بدهد و تنها برنامه ریزی و امکانات فدراسیون شرط نیست.

پیشرفت جهانی والیبال
?پیشرفت‌های ۱۰ سال اخیر والیبال ایران بسیار زیاد بوده است و به گوش همه جهان هم رسیده است. همه والیبال جهان می ‌دانند که والیبال ایران چقدر قدرتمند است. با این حال اهداف من باید با اهداف فدراسیون والیبال هماهنگ باشد. یکی از اهداف که فدراسیون والیبال ایران تعیین کرده این است که تیم ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان باشد. من هم به این هدف احترام می‌گذارم و سطح والیبال ایران را هم می‌دانم.
من کاملا به پیشرفتی که والیبال ایران در چند سال اخیر بدست آورده است احترام می‌گذارم و معتقدم فدراسیون ایران به خوبی می‌داند باید چه کار کند و چه عواملی برای رسیدن به موفقیت لازم است. در این میان باید در نظر داشت که یکی از عوامل موفقیت بدون شک داشتن مربی خوب است.

آینده سرمربی
?من نمی‌دانم که در نهایت انتخاب خواهم شد یا نه. اما معتقدم که هر مربی که هدایت تیم ملی ایران را عهده‌دار می‌شود باید در حد و اندازه‌‌های ایران باشد. همان تیمی که به پیشرفت‌های مهم و بزرگ رسیده است.
هر مربی که هدایت تیمی مانند ایران را قبول می‌کند باید بداند که چقدر زمان نیاز است تا لیگ و بازیکنان را زیر نظر بگیرد. این یک عامل مهم است که هر مربی حرفه‌ای کاملا نسبت به آن آگاهی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *