پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار / ایجنت‌های مربیان والیبالی در راه ایران

ایجنت‌های مربیان والیبالی در راه ایران

شروع غیررسمی انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال؛

ایجنت‌های مربیان والیبالی در راه ایران

آناستازی، کولاکویچ، استویچف، بروتو و آنتیگا برای هدایت والیبال ایران پیشنهاد خود را ارائه دادند تا آغاز غیررسمی انتخاب سرمربی اعلام شود.


لیگ برتر والیبال اگرچه این روزها تمام توجه اهالی این رشته را معطوف خود کرده، اما با این حال خیلی‌ها هر روز در انتظار شنیدن خبری از انتخاب سرمربی برای تیم ملی هستند. پس از المپیک ریو۲۰۱۶ قرارداد رائول لوزانو با تیم ملی والیبال ایران به اتمام رسید و از چند هفته پیش جلسات فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید آغاز شده‌است. در این میان شنیده می‌شود برخی از مدیر برنامه‌های مربیان بزرگ دنیا از آمادگی برای حضور در ایران خبر داده‌اند. استفان آنتیگا، کولاکوویچ، آندره آناستازی، مائورو بروتو و استویچف ۵مربی هستند که گفته می‌شود مدیر برنامه‌هایشان مذاکرات را برای رایزنی آغاز کردند و از جمله تمایلات این مربیان برای انتخاب، تیم ملی والیبال ایران است. اما این مربیان چه کسانی هستند و آیا در صورت موافقت دوطرفه گزینه‌های خوبی برای هدایت والیبال ایران محسوب می‌شوند؟
* مربی بعدی کیست؟
قرارداد لوزانو به اتمام رسید تا سوال اول و آخر همه اهالی والیبال این باشد که مربی بعدی کیست؟ به ویژه اینکه حالا و با یک‌بار تجربه المپیک، از این پس هر مربی در تیم ملی والیبال ایران نه تنها وظیفه دارد این تیم را به المپیک برساند، بلکه از این پس دیگر خیلی‌ها چشم‌انتظار رتبه‌های بهتر و بازی‌های قدرتمند‌تر هستند. از همان روزهای نخست بعد از ریو به نظر می‌آمد که فدراسیون والیبال تمایل چندانی به ادامه همکاری با لوزانو ندارد. اگرچه هیچ وقت چنین موضوعی از سوی هیچ‌کدام از مسئولین فدراسیون صریحا اعلام نشد اما تقریبا مشخص بود که عزم فدراسیون به جذب مربی جدید است.
* همه چیز هفته آینده مشخص می شود
پیرو بررسی عملکرد لوزانو و همچنین بررسی‌ها برای تصیم‌گیری درباره سرمربی بعدی تیم ملی، فدراسیون والیبال نشست‌هایی را از چند هفته پیش آغاز کرد. نشست نخست با کادر فنی تیم ملی که در المپیک ریو حضور داشتند برگزار شد. پس از آن دو نشست دیگر هم حضور والیبال‌نویسان در عرصه رسانه و مربیان و کارشناسان داخلی این رشته برگزار شد. در نهایت هم شنبه آخرین نشست با حضور پیشکسوتان والیبال انجام شد تا پرونده این جلسات بسته شود. محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال با اشاره به این موضوع گفت: «این تصمیم کار راحتی نیست و به نظرم بهتر است در آرامش و به دور از شتاب‌زدگی گرفته‌شود. البته نشست‌های فنی فدراسیون به اتمام رسیده و حالا وقت آن است که با جمع‌بندی همه نظرات تخصصی تصمیم‌گیری انجام شود که البته آن هم زمان‌بر است. با این حال هفته آینده هیات رییسه فدراسیون جلسه دیگری خواهد‌ داشت که در آن جلسه تقریبا همه چیز مشخص خواهد‌شد.»
* ایجنت مربیان دست به کار شدند
در کنار نام خوان سیچلو که یکی از گزینه‌های اصلی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران است، این روزها برخی از مدیر برنامه‌های مربیان بزرگ دنیا هم انگار چشمشان به والیبال ایران است. ۵مربی بزرگ که هر کدام در دنیای والیبال سابقه درخشانی دارند و می‌توانند گزینه‌های قابل بررسی باشند. افشاردوست در توضیح این ماجرا گفت: «والیبال ایران در دنیا شناخته شده و الان خیلی ها دوست دارند در کشور ما کار کنند. در همین راستا مربیانی که تیم ندارند قطعا ایران برایشان یک گزینه عالی خواهد بود. البته در این خصوص ایمیلی برای ما نیامده اما ایجنت‌هایشان حتما رایزنی‌هایی می‌کنند. همه این مربیان هم سابقه خوبی دارند و اتفاقا خیلی دوست دارند هدایت والیبال کشور ما را بر عهده بگیرند.» اما در صورتی که فدراسیون والیبال موضع موافقی با این مربیان داشته‌ باشد آیا این اسامی گزینه‌های مقبولی خواهند بود؟ با این ۵مربی بیشتر آشنا شویم.

 


* آناستازی گزینه محبوب کارشناسان
در صدر این مربیان آندره‌آ آناستازی وجود دارد. مربی ۵۶ساله ایتالیایی که در حال حاضر هدایت لوتوس ترفل گدانسک لهستان را برعهده‌دارد. آناستازی که خودش همواره یکی از گزینه‌های اصلی برای هدایت والیبال ایران از سوی مسئولان فدراسیون بوده با سابقه درخشانی همچون یک مدال المپیک و ۵مدال لیگ جهانی جزو پیشنهادات همیشگی کارشناسان والیبال هم قرار داشته است.

 


* کولاکویچ صرب به ایران می‌رسد؟
مربی بعدی ایگور کولاکویچ ۵۱ساله است. کولاکویچ با دو حضور در المپیک در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ توانست به عنوان پنجم و نهم برسد اما این مربی ۲نایب قهرمانی و یک مدال برنز رقابت‌های لیگ جهانی را در کارنامه خود ثبت کرده است. هرچند به نظر می‌رسد با تجربه حضور کواچ در والیبال ایران، فدراسیون تمایلی به جذب مربیان صرب نداشته‌باشد و ترجیح دهد دیگر کشورها را برای این همکاری انتخاب کند.

 


* بروتو ایتالیایی با دیدی به ایران

گزینه سوم مائورو بروتو است. سرمربی ۴۷ساله ایتالیایی که از قضا این روزها تیمی هم ندارد. بروتو در سال۲۰۰۷ عنوان بهترین مربی کشور فنلاند را هم به دست آورد و علاوه بر این در کارنامه‌اش برنز المپیک لندن، نقره جام جهانی۲۰۱۱ و برنز لیگ جهانی ۲۰۱۴ را هم دارد. اما او  بعد از چند سال درخشش نتوانست به روند پیروزی‌هایش در ایتالیا ادامه دهد و گویا حالا به فکر نقل مکان و کوچ به ایران افتاده است.

 


* استویجف با چندین مدال باشگاهی
بهترین مربی کشور بلغارستان در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲٫ رادوستین استویجف که با حضورش در اکثر باشگاه ها توانسته قهرمانی را به مسئولانش هدیه کند، حالا شنیده می‌شود که کشورهای لهستان و روسیه هم او را می‌خواهند. این مربی ۴۷ساله حالا تیمی ندارد و حتی چند روز پیش و پس از اخراج کواچ از باشگاه پروجا مذاکره‌ای با مدیرعامل این باشگاه ایتالیایی داشت که البته با سیرچی به توافق نرسید.

 


* آنتیگا جوان‌ترین گزینه
و در نهایت استفان آنتیگا؛ سرمربی فرانسوی که در سال۲۰۱۴ مدال طلای قهرمانی جهان را بعد از ۴۰سال به مردم لهستان برگرداند. البته عدم موفقیت آنتیگا در ۲سال اخیر باعث شد تا مسئولان فدراسیون والیبال لهستان با او قطع همکاری کنند. آنتیگا با ۴۰سال سن در حال حاضر جزو مربیان جوان والیبال دنیل محسوب می‌شود و خیلی‌ها معتقدند علاقه زیادی برای حضور در والیبال ایران را دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *