پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار / جدال با رقبای سنتی آسیایی؛ آخرین فرصت والیبال ایران برای صعود به المپیک

جدال با رقبای سنتی آسیایی؛ آخرین فرصت والیبال ایران برای صعود به المپیک

جدال با رقبای سنتی آسیایی؛ آخرین فرصت والیبال ایران برای صعود به المپیک

 

تیم ملی والیبال ایران برای دومین حضور متوالی در المپیک، تنها یک فرصت دیگر پیش رو دارد.

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ – ۰۱:۱۲
جدال با رقبای سنتی آسیایی؛ آخرین فرصت والیبال ایران برای صعود به المپیک

به گزارش روابط عمومی ، مسابقات والیبال بازی‌‌های المپیک با حضور ۱۱ تیم برتر جهان و تیم میزبان برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی والیبال برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، دو تورنمنت مختلف را طراحی کرده است که در نخستین مسابقه، ۲۴ تیم برتر رنکینگ جهانی در قالب شش گروه چهار تیمی به مصاف یکدیگر رفتند. شش تیم اول حاضر در المپیک، تیم‌های برتر این شش گروه هستند.

فدراسیون جهانی اما برای اینکه هر قاره حداقل یک نماینده در المپیک داشته باشد، دومین و آخرین تورنمنت را با حضور تیم‌های برتر هر قاره برگزار می‌کند تا در نهایت پنج تیم دیگر از پنج قاره به المپیک برسند.

تیم ملی ایران، بازی سرنوشت‌ساز خود در مسابقات انتخابی شهر سن‌پترزبورگ را ۳ بر صفر به روسیه باخت، تا تیم میزبان به المپیک برسد. تیم ملی ایران در مرحله بعدی باید در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تهران (۲۲ تا ۳۰ شهریور) شرکت کند. هشت تیم برتر این مسابقات راهی رقابت‌های انتخابی قاره‌ای می‌شوند که در قاره آسیا به میزبانی چین (احتمالاً آذر ماه) خواهد بود.

شاگردان کولاکوویچ برای رسیدن به المپیک باید حریفان سنتی خود مثل چین و استرالیا را شکست دهند که البته غلبه بر این تیم‌ها، کار ساده‌ای نیست.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *