سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه / مقالات / خواص بی نظیر آب و اثرات آن بر سلامتی انسان

خواص بی نظیر آب و اثرات آن بر سلامتی انسان

خاصیت بی نظیر آب

افزایش انرژی با آب

اگر حس خشکی و خستگی می‌کنید، یک لیوان آب بنوشید تا حس بهتری پیدا کنید. کمبود آب شما را خسته و بی‌حال می‌کند. نوشیدن آب کافی به قلب شما کمک می‌کند خون را بهتر پمپاژ کند. آب موجب می‌شود خون، اکسیژن و مواد غذایی را به سلول‌های بدن انتقال دهد.

کاهش استرس با مصرف آب
تقریباً ۷۰ تا ۸۰ درصد بافت مغز را آب تشکیل داده است. اگر کمبود آب داشته باشید بدن و ذهن شما تحت فشار قرار می‌گیرد. تشنگی نشان دهنده این است که بدن شما دچار کم‌آبی شده است. برای این که استرس کمتری داشته باشید، همواره یک لیوان آب روی میز خود داشته باشید و یا یک قمقمه با خود همراه ببرید و مرتب آب بنوشید.

با نوشیدن آب عضلات خود را ورزیده کنید
از خاصیت بی نظیر آب ، آب مانع از گرفتگی عضلات می‌شود و حرکت مفاصل را روان و راحت‌تر می‌کند. وقتی به میزان کافی آب نوشیده باشید، می‌توانید مدت زمان بیشتری بدون خستگی ورزش کنید.

پوست خود را تقویت کنید
فواید آب بر سلامت پوست : وقتی که آب بدن شما کم باشد، خطوط صورت و چروک‌ها عمیق‌تر به نظر می‌رسند. آب، یک کرم زیبایی طبیعی است. نوشیدن آب، سلول‌های صورت را شاداب می‌کند و موجب می‌شود پوست صورت شما جوان‌تر به نظر آید، همچنین مواد زائد را دفع کرده، گردش خون را تقویت می‌کند و به پوست شما درخشندگی می‌بخشد.

مرتباً آب بنوشید
آب نیز همچون فیبر برای بهبود هضم غذا مهم است. آب مواد زائد را حل می‌کند و عبور آن‌ها را از دستگاه گوارش آسان‌تر می‌کند .اگر کمبود آب داشته باشید، بدنتان تمام آب را جذب می‌کند، در آن صورت روده‌ی شما خشک شده و عبور مواد از آن سخت‌ می‌شود. که این یکی دیگر از خاصیت بی نظیر آب است.

نوشیدن آب، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد.
آمار ابتلا به سنگ کلیه دردناک در حال افزایش است. یکی از دلایل می‌تواند این باشد که مردم -خصوصاً کودکان- به‌اندازه‌ی کافی آب نمی‌نوشند .
آب، نمک‌ها و مواد معدنی داخل مثانه‌ی شما که باعث ایجاد بلوره‌های جامد به نام سنگ کلیه می‌شوند، را رقیق می‌کند. سنگ کلیه در محیط رقیق تشکیل نمی‌شود، بنابراین با نوشیدن میزان زیادی آب، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهید.

آیا به اندازه کافی آب می‌نوشید؟
میزان دقیق آبی که نیاز دارید به اندازه بدن، میزان فعالیت شما و آب‌وهوای محل زندگی‌تان بستگی دارد. فراموش نکنید اگر ورزش می‌کنید و یا تعرق زیادی دارید، به آب بیشتری احتیاج دارید.

آب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *