پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار / والیبال و یک سال متفاوت؛ پیش به سوی آمریکا!

والیبال و یک سال متفاوت؛ پیش به سوی آمریکا!

والیبال و یک سال متفاوت؛ پیش به سوی آمریکا!
تیم ملی3

تیم ملی والیبال ایران مسیر خود را در لیگ ملت های ۲۰۱۹ با دیدار برابر ایتالیا به میزبانی چین آغاز می کند.

به گزارش “روابط عمومی”، در شرایطی که پیش از این قرعه کشی لیگ ملت های ۲۰۱۹ والیبال برگزار شده بود و ۱۶ تیم حاضر در گروه یک از جمله ایران حریفان خود و کشورهایی که باید در آن به میدان بروند را شناخته بودند، حالا برنامه دقیق این رقابت ها نیز مشخص شده است.

بر این اساس تیم ملی ایتالیا به عنوان نخستین حریف ایران در این رقابت‌ها، در هفته نخست که به میزبانی شهر جیانگمین کشور چین برگزار می‌شود، خواهد بود. لاجوردی پوشان بارها در سال‌های اخیر با بلندقامتان ایرانی مواجه شدند که چند شکست هم در کارنامه آنها ثبت شده است.

همانطور که از قبل اعلام شد ایران برای اولین بار در لیگ ملت های ۲۰۱۹ دو هفته میزبانی را تجربه خواهد کرد که شهرهای ارومیه و اردبیل در هفته های سوم و چهارم میزبان خواهند بود.

این اتفاق می تواند یک شانس بزرگ برای شاگردان کولاکوویچ باشد که ۶ دیدار خانگی را برابر تماشاگران پرشور ارومیه و اردبیل برگزار می کنند و می توانند با گرفتن حداکثر امتیازات از این مسابقات یکی از مدعیان صعود به مرحله نهایی و سفر به آمریکا باشند.

در شرایطی که هر ۱۶ تیم حاضر در گروه یک لیگ ملت‌های والیبال با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند، در نهایت این ۵ تیم برتر هستند که در کنار آمریکای میزبان به مرحله نهایی صعود می کنند و طی چند روز در شیکاگو برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش خواهند کرد.

ایران که برای اولین و آخرین بار در سال ۲۰۱۴ توانست به مرحله نهایی راه پیدا کند، بهترین عنوان خود را در همان سال با کسب مقام چهارمی لیگ جهانی به دست آورد و حالا چند سالی است که نمی تواند مجوز حضور در جمع تیم های پایانی را به دست آورد.

کولاکوویچ با ایجاد برخی تغییرات در تیمش قصد دارد در سال ۲۰۱۹ که سومین سال حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران به حساب می آید، صعود به مرحله نهایی را تجربه کند؛ اگرچه خودش هدف اصلی اش را کسب سهمیه المپیک عنوان کرده و لیگ ملت ها از نظر او در اولویت های بعدی قرار دارد.

به هر حال باید امیدوار بود در هفته پنجم لیگ ملت های ۲۰۱۹ که در تیرماه و به میزبانی بلغارستان برگزار می شود، ایران بتواند بلیت خود به آمریکا را رزرو کند و مجوز صعود به مرحله نهایی را به دست آورد.

اولین مرحله اردوی والیبالیست ها در سال ۹۸ از روز دوشنبه هفته گدشته زیر نظر کولاکوویچ آغاز شد؛ اگرچه فعلا خبری از لژیونرها نیست و بازیکنانی که خارج از ایران بازی می کنند، در مراحل بعدی اردو به جمع شاگردان کولاکوویچ اضافه می شوند. مهمترین اتفاق در لیست سال جدید کولاکوویچ را می توان بازگشت شهرام محمودی بعد از ۲ سال دوری از تیم ملی دانست.

برنامه بازی‌های ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به وقت تهران به شرح زیر است:

هفته نخست، جیانگمن، چین:

ایران – ایتالیا: جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
ایران – چین: شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
ایران – آلمان: یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰

هفته دوم، توکیو، ژاپن:

ایران – برزیل: جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰
ایران – آرژانتین: شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰
ایران – ژاپن: یک‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۰

هفته سوم، ارومیه، ایران

ایران – کانادا: جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
ایران – لهستان: شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
ایران – روسیه: یک‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰

هفته چهارم، اردبیل، ایران

ایران – پرتغال: جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
ایران – استرالیا: شنبه اول تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
ایران – فرانسه: یک‌شنبه دوم تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰

هفته پنجم، پلوودیف، بلغارستان

ایران – صربستان: جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
ایران – بلغارستان: شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۰
ایران – آمریکا: یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *