سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / مقالات / کفش های خود را کی تعویض کنیم؟

کفش های خود را کی تعویض کنیم؟

کفشهای خود را کی تعویض کنیم؟

عمر کفش ورزشی چقدر است؟ آیا می شود کفش را تا زمانی که پاره شود پوشید؟ یا حتی کفش پاره شده را می توان تعمیر کرد و باز از آن استفاده کرد؟
کفش ورزشی از مهمترین تجهیزات ورزشی است که در اکثر قریب به اتفاق فعالیت های ورزشی کاربرد دارد. البته کفش هر رشته ورزشی با توجه به ویژگیهای آن رشته مانند نوع حرکات، زمین و شرایط محیطی، خاص همان رشته طراحی می شود و انتخاب یک کفش ورزشی جدای از کیفیت و سایز مناسب باید با توجه به رشته انتخاب شود. از آنجایی که کفش های ورزشی برای محافظت از پا و افزایش عملکرد طراحی می شوند و نباید تصور کرد که عمر آنها زمانی بسر می رسد که از ریخت می افتند یا پاره می شوند، بلکه اگر هنوز از لحاظ ظاهر مقبول باشند ولی خواص عملکردی یا محافظتی آنها کاهش یافته باشد، وقت تعویض آنها فرا رسیده است.
اگر بعد از ورزش احساس خستگی و یا درد بیش از حد در پا و یا ساق پای خود دارید و اگر بیش از چهارصد کیلومتر از کفش فعلی استفاده کرده اید احتمالاً زمان تعویض آن فرا رسیده است.
البته باید توجه داشت که درد و خستگی پاها از علل دیگری نیز ممکن است ناشی شود که در صورت بهبود نیافتن به تعویض کفش مشاوره با متخصص پزشکی ورزشی توصیه می شود.

walking-shoes

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *